Teknoloji

Elder Scrolls Online: Altın Yol Bölümü Duyuruldu

ZeniMax Online Studios yılın bu zamanlarında olduğu gibi Elder Scrolls Online’ı duyurdu: MMORPG’nin bir sonraki bölümü olan Gold Road’u duyurdu. Wccftech, yolda neler olduğunu tam olarak öğrenmek için uzaktan bir basın sunumuna katıldı.

Elder Scrolls lore meraklılarının muhtemelen tahmin ettiği gibi, bu genişleme paketi oyuncuları Batı’da Gold Coast, Kuzey’de Craglorn, Güney’de Reaper’s March ve Malabal Tor ve en önemlisi Doğu’da Cyrodiil arasında kalan West Weald bölgesine getirecek. Aslında West Weald, The Elder Scrolls IV: Oblivion’da ana şehri Skingrad ile yer almıştı. Skingrad bu bölümde geri geliyor ve bölgedeki yeni merkez şehir olacak.

Elder Scrolls Online’da: Altın Yol’da, Batı Weald üç biyoma ayrılmıştır: Altın Yol, Valenwood İlhakı ve Colovian Yaylaları. İlki parlak altın, kırmızı ve Sonbahar benzeri renklerle dolu bir ormana sahipken, Valenwood Annexation bir yağmur ormanıdır ve Colovian Highlands daha kayalıktır.

Hikaye açısından, bu genişleme doğrudan bir öncekinden devam ediyor. Oyunun ana görevini oynayanlar Necrom sonuna kadar bil bir uçurumla bittiZeniMax bunu daha önce hiç yapmamıştı. Bu nedenle, Gold Road bu olay örgüsünü sona erdirecek (ve kendi başına bir uçurum olmayacak). Hem Necrom hem de Gold Road’un ana görevlerini tamamladıktan sonra, bir dizi ‘capper’ görevine erişebileceksiniz. Spoiler vermeden, bu yeni bölümde yer alan ana karakter yepyeni ve Elder Scrolls lore için çok önemli.

Elder Scrolls Online’da bulunan içeriğin çoğu: Gold Road, MMORPG oyuncularının Bölümlerden beklediklerine benziyor: altı yeni Delf ve bir o kadar yeni Dünya Boss’u, iki yeni Halka Açık Zindan, Lucent Citadel adında bir yeni Deneme, bir yeni Dünya Etkinliği, yeni Dünya, Grup ve etkinlik Günlükleri, yeni Konut ve Antikalar içeriği. Genel olarak, önceki genişlemelerle aynı şekilde yaklaşık otuz saatlik bir içeriğe sahip olması bekleniyor. Geçtiğimiz birkaç yıldan farklı olarak, iki yeni Yoldaş Haziran ayındaki Bölümle birlikte gelmek yerine 4. çeyrek güncellemesiyle birlikte eklenecek.

Bununla birlikte, geliştiriciler önemli bir yeni özellik sunarak bunu telafi etmekten daha fazlasını yaptılar: Yazı Yazma. Uzun zaman önce ZeniMax Online, Oblivion’da görülen Spellcrafting’den farklı olarak, oyuncuların büyülerini özelleştirmelerine olanak tanıyan Spellcrafting adında bir özellik planlamıştı. Bu özellik ilk olarak oyunun PC’deki çıkışından birkaç ay sonra QuakeCon 2014’te gösterilmişti. Ancak iki yıl sonra, karmaşıklığı nedeniyle süresiz olarak rafa kaldırıldı.

Scribing, Oyun Direktörü Rich Lambert’in ifadesiyle stüdyonun Spellcrafting’in öncüsü olarak gördüğü bir yöntem. Amaç, yalnızca Silah ve Dünya (Büyücüler Loncası, Savaşçılar Loncası, Ruh Büyüsü, Saldırı ve Destek) beceri hatlarının özelleştirilebilir olacağı lansmanda oldukça dar bir odak noktası tutarken daha fazla özelleştirme sağlamaktır.

Elder Scrolls Online: Gold Road, büyünün öncüllerini araştıran ve Yazı Yazmayı keşfeden Ulfsild adlı bir karakterin yer aldığı çoklu görev hikayesi aracılığıyla Yazı Yazmayı tanıtacak. Sistem, bir beceriyi oyuncunun beğenisine göre ayarlamak için takılabilen bu Komut Dosyalarına dayanmaktadır. Sunumda aşağıdaki Yazılar gösterildi: Birincil (Fiziksel, Zehir, Ateş, Kanama, Hareketsiz Bırakma, Restorasyon, Alay), İkincil (Zaman İçinde Restorasyon, Tuzak, Kurtarma, Hareketlilik, Şahin Gözü, Zaman İçinde Hasar, Meydan Okuma) ve Üçüncül (Kuvvet, Vahşet ve Kehanet, Sefer, Savunmasızlık, Yaralama, Canlandırma, Kaçınma, Dengesizlik).

Örneğin, yere bir ok fırlatan ve karakteri tehlikeden uzaklaştıran Yay serisindeki temel bir beceriden başlayarak, oyuncular Zehir, Şahin Gözü ve Savunmasızlık ekleyebilirler. Sonuç olarak, okun kendisi önceden belirlenmiş bir aralıkta Zehir hasarı verir, becerinin etkinleştirilmesi oyuncu karakterine beş saniye boyunca bir Şahin Gözü yığını verir ve hasar gören düşmanlar on saniye boyunca Küçük Zafiyet zayıflatmasına maruz kalır.

Bazı sınırlamalar vardır. Örneğin, hasar türlerinden birini Birincil senaryo olarak seçerseniz, ikinci senaryodan Zaman İçinde Onarım ile bir iyileştirme de elde edemezsiniz. Yazı sisteminin çeşitli kademelerle yapılandırılmasının nedeni budur.

Bu sadece becerilerin ne yaptığını değil, aynı zamanda nasıl göründüklerini de değiştirmekle ilgili. Scribing ayrıca, Elder Scrolls Online’ın lansmanında 22 stil ile başlayarak bir beceriye renk değiştirme yeteneği olan Styling’i de ekleyecek: Altın Yol’un lansmanında 22 stil ile başlayacak ve daha sonra daha fazlası gelecek. Örneğin, dilerseniz Wall of Elements Staff becerisini mor yapabilirsiniz. Lambert ayrıca bunu yapmanın geliştirme ekibine evcil hayvanlar için yeni görünümler eklemek gibi yeni olanaklar sağlayacağını söyledi. Lansmanda mevcut olan 22 stilin tamamı Crown’larla satın alınmak yerine oyun içinde kazanılacak.

Ayrıca Elder Scrolls Online 2024 yol haritasına da ilk kez göz attık. Birinci çeyrekte yayınlanacak ilk güncelleme iki yeni zindan, Oathsworn Pit ve Bedlam Veil (premium DLC olarak), bir prolog görevi ve çeşitli yaşam kalitesi özellikleri getirecek. Haziran ayındaki Bölüm sürümü yukarıda bahsedilen içeriklerin yanı sıra performans iyileştirmeleri de sunacak. Üçüncü çeyrekte yeni bir “gerçekten harika” Konut özelliği eklenecek ve daha önce de belirtildiği gibi dördüncü çeyrekte iki yeni Yoldaş ve Cyrodiil ile ilgili olmayan bir PvP özelliği eklenecek. Q1 güncellemesiyle ilgili daha fazla ayrıntı, 29 Ocak’ta Genel Test Sunucusunda yayınlanmasından hemen önce, 26 Ocak’ta bir geliştirici canlı yayınıyla paylaşılacak.

Sunumun ardından Rich Lambert birkaç soruyu yanıtladı. İşte en ilginç haberlerin bir özeti:

  • Ekip, iksirler ve yiyecekler gibi eklenecek birkaç olağanüstü melezleme öğesi dışında, dengeleme konusunda oyunun iyi bir yerde olduğuna inanıyor.
  • Zindanlar için bir hikâye modu listelerinde yer alıyor, ancak zaten üç zorluk modu (normal, kıdemli ve kıdemli zor mod) olduğu için yüksek değil.
  • Açık dünyada daha yüksek zorluk seviyesine gelince, bu çözülmesi zor bir sorun çünkü lansmanda bunu denediler ve birçok insan çok zor olduğu için oyunu bıraktı. Hikaye bölümleri herkesin yapabilmesi için kasıtlı olarak kolay.
  • Bu Sonsuz Arşiv Gelecekte bir noktada genişletilecek, çünkü sonsuz zindan geçen yılın sonlarında piyasaya sürüldüğünde ekibin planlanan 21 sınıf setinden yalnızca yedisini oluşturacak zamanı vardı.
  • Lonca sisteminde yapılacak iyileştirmeler de listede yer alıyor.
  • Çapraz oyun, geliştirmenin çok erken aşamalarında yapılan seçimler nedeniyle karmaşıktır. Yakın zamanda gerçekleşmeyecek. Aynı zamanda, topluluktan gelen geri bildirimleri de duyuyorlar.
  • ZeniMax hala yeni setler eklemekten başka (ki zaten bir sürü var) eşyalar için potansiyel bir çözüm arıyor.
  • Sunucular üzerinde daha fazla baskı yaratacak olan envanter boyutunu artırmanın yollarını aramak yerine, envanter baskısını azaltmaya çalışacaklar. Bu konuda yakında bir gelişme olacak.
  • Lambert, “PvP kesinlikle geleceğimizin büyük bir parçası” dedi.
  • Yazma, beceri satırı başına en az bir yeteneği destekleyecektir. Bir yetenek oluşturmak veya değiştirmek istediğinizde Mürekkep adı verilen yeni bir para birimi kullanacaktır.
  • Övgü Hikayeleri desteklenmeye devam edecektir.

Elder Scrolls Online: Gold Road 3 Haziran’da PC ve 18 Haziran’da konsollar için piyasaya çıkıyor.

Ana Sayfadan Diğer İçeriklerimize Göz Atabilirsiniz

Aziz Emre ÖZTÜRK

Merhabalar, Ben Aziz Emre ÖZTÜRK. Genç girişimcilerden biriyim. 2020 yılında kurmuş olduğum AZTEK şirketimde CEO olarak görev yapmaktayım. Ayrıca, şirketim bünyesinde bulunan Tekno Donanım, The Bosphorus, HostingFest ve SuperNova markalarında de aktif görevler üstlenmekteyim. Tekno Donanım bünyesinde Teknoloji, E-Ticaret, Webmaster ve Girişimcilik sektörlerinde yazılı ve görsel içerikler üreterek, bu yararlı içerikleri sizlerle paylaşmaktayım 😊
Başa dön tuşu