Teknoloji

ReShade 6.0 Şimdi Çıktı, Işın İzleme ve Mesh Shader API’leri, RTX Remix Desteği ve Daha Fazlasını Ekliyor

 

Son birkaç yılda, postprocessing enjektörü ReShade, kullanıcıların hemen hemen her oyunun grafiklerini sorunsuz bir şekilde özelleştirmesine ve geliştirmesine olanak tanıyarak PC oyunlarını dönüştürdü.

Birkaç saat önce, ReShade’in yeni bir ana sürümü yayınlandı, sürüm 6.0kullanılabilir hale getirildi resmi web sitesi aracılığıyla. Bu büyük sürümlerin sayısı çok azdır (örneğin, sürüm 4.3 Mayıs 2019’da iniş yaptıversiyon 5.0 ise yaklaşık iki yıl önce piyasaya sürüldü), ancak gölgelendirici geliştiricilerinin yararlanabileceği tamamen yeni özellikler getiriyorlar.

ReShade 6.0 bir istisna değildir. Diğer şeylerin yanı sıra, RTX Remix için destek ve özel işlem sunuyor (bugünden itibaren bir hafta içinde Açık Beta’da yayınlanacak) ve en ilginci, ışın izleme ve örgü gölgeleme için API’ler ekler.

Değişiklik günlüğüne bakılırsa, gölgelendirici geliştiricileri bu teknolojiler için donanım desteğini daha önce görülmemiş şekillerde kullanabilecek gibi görünüyor. Örneğin, ışın izleme ünlü bir şekilde MartyMcFly’ın RTGI’sı ve diğer benzer teknikler, örneğin NiceGuy’ın Tam RT’siAncak bunların hiçbiri GeForce RTX veya AMD’nin Radeon RX 6000 ve 7000 Serisi gibi GPU’larda bulunan donanım hızlandırmasından yararlanamadı. Eğer bu varsayım doğruysa, ReShade 6.0 gerçek bir oyun değiştirici olabilir. Açıklığa kavuşturmak için en kısa zamanda ana geliştirici crosire ile iletişime geçmeye çalışacağım. Bu arada, işte bu yeni yapıyla ilgili tüm bilgiler:

ReShade 6.0 Özellikleri:

  • Yerelleştirme eklendi (şu anda Bulgarca, İngilizce, Fransızca, Almanca, Japonca, Basitleştirilmiş Çince için çevirilerle birlikte)
  • OpenXR desteği eklendi
  • D3D9 (RESZ kullanarak), D3D12, OpenGL ve Vulkan’da (sürücü tarafından desteklendiğinde) MSAA derinlik tamponlarının çözümlenmesi için destek eklendi
  • Doku kaynağı olarak CUBE LUT dosyaları için destek eklendi
  • Grafik kancaları devre dışı bırakıldığında ReShade efekt çalışma zamanı örneklerini manuel olarak yönetmek için API eklendi (“ReShadeCreateEffectRuntime”, “ReShadeDestroyEffectRuntime” ve “ReShadeUpdateAndPresentEffectRuntime” DLL dışa aktarımları). Örneğin SpecialK bunu kullanır, böylece bir uygulamaya SpecialK geç enjekte edilebilir ve ReShade’in uygulama başlangıcında kancalanmasını gerektirmek yerine ReShade’i yüklemesini ve yönetmesini sağlayabilir.
  • Çit senkronizasyonu eklenti API’si eklendi (“device::create_fence”, “command_queue::signal”, “comand_queue::wait”, …)
  • Renk alanı eklenti API’si eklendi (“swapchain::check_color_space_support”, “swapchain::get_color_space”, “effect_runtime::set_color_space”, …)
  • Işın izleme eklenti API’si ve olayları eklendi (“command_list::build_acceleration_structure”, “command_list::dispatch_rays”, …)
  • Mesh gölgelendirici eklenti API’si ve olayları eklendi (“command_list::dispatch_mesh”, …)
  • Cihaz bilgilerini sorgulamak için “device::get_property” eklenti API’si, “command_queue::get_timestamp_frequency” ve daha fazlası eklendi
  • Efekt çalışma zamanı eklenti API’sine çeşitli işlevler eklendi (“effect_runtime::open_overlay”, “effect_runtime::reset_uniform_value”, …)
  • Yer paylaşımında tek tip değişkenleri veya teknikleri göstermek için kullanılan widget’ların özelleştirilmesine olanak tanıyan “addon_event::reshade_overlay_uniform_variable” ve “addon_event::reshade_overlay_technique” olayları eklendi
  • Yerleşik “__FILE_NAME_HASH__” ve “__FILE_STEM_HASH__” önişlemci makroları eklendi
  • ReShade FX’e “f16tof32” ve “f32tof16” intrinsikleri eklendi
  • ReShade FX’e “tex1Dgrad”, “tex2Dgrad” ve “tex3Dgrad” intrinsikleri eklendi
  • “noedit”, “noreset” ve “nosave” değişken ek açıklamaları ve “*.addonfx” efekt dosyalarının zorunlu yüklenmesi eklendi
  • Değişken bir kategorinin görünürlüğünü tek tip değere göre değiştirmek için “ui_category_toggle” değişken ek açıklaması eklendi
  • Önişlemci tanımlarına yüklenen eklenti adları eklendi (örneğin, Genel Derinlik eklentisi için “ADDON_GENERIC_DEPTH=<version>”)

Aziz Emre ÖZTÜRK

Merhabalar, Ben Aziz Emre ÖZTÜRK. Genç girişimcilerden biriyim. 2020 yılında kurmuş olduğum AZTEK şirketimde CEO olarak görev yapmaktayım. Ayrıca, şirketim bünyesinde bulunan Tekno Donanım, The Bosphorus, HostingFest ve SuperNova markalarında de aktif görevler üstlenmekteyim. Tekno Donanım bünyesinde Teknoloji, E-Ticaret, Webmaster ve Girişimcilik sektörlerinde yazılı ve görsel içerikler üreterek, bu yararlı içerikleri sizlerle paylaşmaktayım 😊
Başa dön tuşu